Sou a: Inici / Activitats / Senderisme / Sant Andreu del Castell

Sant Andreu del Castell

Distància: 6km | Dificultat: baixa | Desnivell: +219m, -218m | Durada: 1h 30'

Descripció:

Començarem la ruta a les cases de la Colònia, situades al costat del parc de bombers i de la deixalleria. Des d’allà deixarem la carretera principal i prendrem una pista a l’esquerra que ens farà passar per darrere unes naus. Més endavant trobarem un trencall on agafarem la pista de l’esquerra fins arribar a la granja de Cal Vidal. Un cop travessada la granja ens trobarem amb la carretera que puja cap al Castell d’Oliana, la qual hem de seguir durant uns 200 metres fins que trobem un trencall a l’esquerra amb pista de terra. L’agafarem i el seguirem fins arribar a la casa de Cal Solà. Allà agafarem un corriol que ens durà, després d’una curta pujada, fins al Castell d’Oliana i l’església de Sant Andreu del Castell. Un cop visitat seguirem endavant i començarem a baixar per la pista asfaltada, fins que 200 metres a l’esquerra ens fixarem en l’entrada a un corriol, l’hem d’agafar. Aquest corriol ens durà, en lleugera pujada, fins al peu de la Serra de les Canals. On s’acaba el corriol hem de seguir la carretera asfaltada, que segueix pel peu de la serra, durant 400 metres. En aquest punt ens trobarem una pista de terra que baixa cap a Oliana. La seguirem fins al final i allà prendrem la carretera asfaltada que marxa cap a la dreta i ens retornarà al punt d’inici.